Myyntiehdot

MYYNTIEHDOT KULUTTAJA ASIAKKAALLE

1.11.2024

TUOTTEET

Tuotteet ovat käytettyjä alkuperäisvaraosia , ellei muuta ole mainittu. Tuotteiden hinnat ovat marginaaliverollisia,eivätkä sisällä vähennyskelpoista arvonlisäveroa,ellei toisin ole mainittu. Tuotteet ovat käytettyjä ja niissä saattaa olla luonnollista kulumista,korjaus tarvetta ennen käyttöön ottoa, pinta- tai piilovikoja,joista myyjä ei vastaa.Tuotteet myydään sellaisena kuin ne on ehdoin. Tuotteisiin on mahdollista tutustua etukäteen.

ASENNUS JA TOIMINTAKUNNON TARKISTUS

Varaosien asennus ajoneuvoon edellyttää automekaanista osaamista ja valmistajan ohjeiden noudattamista. Myyjä ei toimita asennusohjeita eikä vastaa asennuksista.

Osien toimintakunto tulee varmistaa asennuksen jälkeen. Mikäli osassa ilmenee virhe, on sen käyttö lopetettava. Mikäli käyttöä jatketaan virheestä huolimatta, ei myyjä vastaa virheestä tai lisävahingoista.

ERITYISEHDOT JA OHJEET

Myyjä ei vastaa tuotteista, ellei näitä ehtoja ja valmistajan ohjeita ole noudatettu tai ajoneuvoa käytetään valmistajan ohjeiden vastaisesti.

MOOTTORI

Moottorin asennuksen yhteydessä on vaihdettava öljyt, suodattimet, vesipumppu ja termostaatti uusiin valmistajan hyväksymiin tuotteisiin. Jakopään hammashihna (jos hihnavetoinen moottori) sekä kiristin tulee uusia valmistajan hyväksymiin tuotteisiin. Tiivisteet tulee uusia, mikäli ne vuotaa. Öljytilan huohotin on vaihdettava uuteen alkuperäisosaan ennen moottorin asennusta.

Moottori myydään raaka moottorina eikä siihen kuulu apulaitteet, vaikka ne olisivat kiinni tai myynti kuvissa, ellei toisin ole sovittu. Apulaitteet: starttimoottori, laturi, ilmastoinnin kompressori, ohjautehostimen pumppu, moottorin ohjainlaite, johtosarja, ilmamäärä- ja ilmamassamittari, turboahdin, suuttimett, ruiskutuspumppu, korkeapainepumppu, polttoainejärjestelmän osat.

Varmista, että öljynpaineet nousevat moottoria käynnistettäessä. Tarkista jäähdytysjärjestelmä, ettei sinne jää ilmaa sekä jäähdytystehon riittävyys. Nesteputkien ja ilmakanavien tukkeumat, jäähdytyslamellien kunto, vuodot sekä vesipumpun toimivuus. Tarkkaile jäähdytysjärjestelmän nestemäärää aina liikkeelle lähdettäessä sadan kilometrin ajan. Älä päästä moottoria ylikuumenemaan. Varmista polttoaineen sopivuus ennen tankkausta.

VAIHTEISTO JA TASAUSPYÖRÄSTÖ

Vaihda vuotavat tiivisteet asennusvaiheessa uusiin. Vaihda uudet öljyt asennus vaiheeessa valmistajan hyväksymiin tuotteisiin.

Sylinterinkannet

Sylinterikansi myydään ilman nokka-akselia ja keinuvipuja, vaikka tällaiset olisi myynti ilmoituksen kuvissa tai osassa paikaallaan, ellei toisin ole sovittu. Venttiilijouset, varsitiivisteet ja nostajat ei kuulu sylinterikannen mukaan. Ennen asennusta sylinterinkansi on tasohiottava ja koeponnistettava. Venttiiliohjureiden ja venttiilien kunto on tarkastettava ennen sylinterikannen asennusta.

HINNAT

Tuotteiden hinnat ovat marginaaliverollisia,eivätkä sisällä vähennyskelpoista alv:tä,ellei toisin ole mainittu.Hintoihin lisätään toimitettaessa kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaiset toimituskulut . Voimassa olevat hinnat saatte asiakaspalvelusta P.050 362 1176. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

TILAAMINEN

Tilaukset tehdään puhelimitse tai verkkokaupasta.

MAKSUTAPA

Toimipisteestä noudettaessa maksutavat : käteinen, korttimaksu

Toimitettaessa verkkokaupan maksutavat: klarna, paypal . Toimitettaessa tuotteiden hintoihin lisätään kulloinkin voimassa olevat toimitus- ja muut kulut . Kulloinkin voimassa olevat hinta tiedot on saatavilla asiakaspalvelusta P.050 362 1176 . Pidätämme oikeuden toimituskulujen hinnan muutoksiin.

TOIMITUSTAPA

Tuotteet toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Tuotteet on mahdollista noutaa. Huom ! Ennen varaosan noutoa soita ja tee varaus osasta P. 050 362 11 76

TOIMITUSAIKA

Toimitusaika Suomeen on tilauksesta ja toimitus/maksutavasta riippuen 2-14 päivää. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

PERUUTTAMISOIKEUS

Kuluttajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tekemänsä kauppa 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Asiakkaan on tehtävä peruuttamisilmoitus tämän määräajan puitteissa. Peruuttamisilmoitus tulee tehdä sähköpostitse tai muulla yksiselitteisellä tavalla. Ilmoitamme asiakkaalle viipymättä sähköpostitse tehdyn ilmoituksen saapumisesta,kuitenkin kohtuullisessa ajassa.Kuluttajan tulee palauttaa tuotteet omalla kustannuksellaan.Myyjä ei vastaa tuotteiden palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista.Kuluttaja voi palauttaa tuotteet edullisimmalla tavalla tai halutessaan samalla tavalla kuin ne on hänelle toimitettu.Kuluttajan valitessa jälkimmäisen vaihtoehdon,tilaa myyjä tuotteille kuljetuksen,jonka kustannukset vähennetään palautettavasta kauppasummasta. Noudetuilla tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta.

PALAUTUSEHDOT

Asiakkaan tulee ilmoittaa kaupan peruutuksesta ennen palautuksen tekemistä,peruuttamisilmoituksella tai muulla yksiselitteisellä tavalla.Emme lunasta jälkivaatimuksella lähetettyjä palautuksia. Ilmoitusaika on 14 päivää lähetyksen vastaanottamisesta.Asiakkaan on tehtävä palautus 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta.Ostajan on pidettävä tuote muuttumattomana säilyttääkseen peruuttamisoikeutensa. Ostajalle ei palauteta tuotteen lähetys-,toimitus- tai muita kuluja. Mikäli tuote ei ole samassa kunnossa kuin ostohetkellä,vähennetään palautettavasta kauppasummasta tuotteen arvon alenemista vastaava summa.Mikäli tuote on otettu käyttöön, on ostajalla velvollisuus korvata tuotteen arvonalennus peruuttamistilanteessa.Palautettavan tuotteen kauppahinta palautetaan kun tuote on palautettu.Kauppahinta palautetaan asiakkaan tilille viivytyksettä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.

PALAUTUSPAIKKA

Asiakas voi palauttaa tuotteet pakettipalvelun kautta myyjän ilmoittamaan pakettipisteeseen tai toimittaa tuotteet myyjän toimipaikkaan. Mikäli tuotteet eivät ole luonteensa vuoksi palautettavissa pakettipalvelun kautta, voidaan tuotteet palauttaa myyjän tilaaman kuljetuksen kautta. Asiakkaan valitessa jälkimmäisen vaihtoehdon, vähennetään palautettavasta summasta palautuksen toimituskulut. Kulloinkin voimassa olevia rahti hintoja voi tiedustella asiakaspalvelusta.

NOUTAMATTOMAT LÄHETYKSET

Mikäli asiakas jättää tavaran noutamatta, kyseessä ei ole lain tarkoittama peruutustilanne.Perimme niistä toimituksista, joita ei ole vastaanotettu noutopaikasta , maksun , joka vastaa toimituskulujen ja muiden kulujen aiheuttamia kustannuksia.

VIRHE TUOTTEESSA

Asiakkaan tulee tarkistaa tuote ja sen kunto,ilman aiheetonta viivästystä siitä ,kun tuote on luovutettu asiakkaalle. Mikäli tuotteessa on virhe ,on ostajan ilmoitettava virheestä viipymättä myyjälle. Silmämääräisesti havaittavissa olevasta viasta tulee ilmoittaa myyjälle viipymättä, eikä asennustyöhön saa ryhtyä. Ostajalla on oikeus vaatia myyjää oikaisemaan virhe kohtuullisessa ajassa virheilmoituksen saatuaan. Myyjällä on oikeus ensisijaisesti korjata virhe, mikäli se tapahtuu kohtuullisessa ajassa virheen laatu ja laajuus huomioiden. Myyjä voi suorittaa korjauksen itse tai valita korjaamon, jossa osa korjataan. Myyjä toimittaa korvaavan tuotteen, mikäli korjaaminen ei ole mahdollista tai tarkoituksen mukaista. Ellei korvaavan tuotteen toimittaminen ole mahdollista tai virhe ei ole vähäinen, on ostajalla oikeus vaatia kaupan purkua.

Kuljetusvahingoista reklamaatio tulee tehdä kuljettajalle toimituksen yhteydessä ja pyydettävä vaurioista merkintä rahtikirjaan. Kuvat kuljetuvaurioista tulee ottaa toimitushetkellä ja liitettävä reklamaatioon.

VIRHEVASTUU

Myyjä vastaa virheestä mikäli tuotteessa on Kuluttajansuojalain 5 luvun 14 §:n säännöksen mukainen virhe.Tuotteessa on virhe , jos :

  • tavara ei vastaa tietoja, jotka myyjä on antanut sen ominaisuuksista tai käytöstä ennen kaupantekoa ja tiedot ovat vaikuttaneet kauppaan.
  • myyjä on ennen kaupantekoa laiminlyönyt velvollisuutensa antaa ostajalle tiedon tavaran ominaisuuksia tai käyttöä koskevasta olennaisesta seikasta, josta hänen täytyy olettaa tienneen ja josta ostaja perustellusti saattoi olettaa saavansa tiedon. Tämä pätee silloin, kun tiedonannon laiminlyönti on vaikuttanut kauppaan.
  • tavara on huonommassa kunnossa kuin ostajan oli perusteltua edellyttää tavaran hinta ja muut olosuhteet huomioon ottaen.

REKLAMAATIO

Mikäli tuotteessa on virhe ,on ostajan ilmoitettava virheestä viipymättä.

ONGELMATILANTEET

Mikäli tuote on kadonnut tai se ei vastaa tilaustasi, tulee siitä ilmoittaa viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetuksesta vastaavalle taholle.

RIITOJEN RATKAISU

Kuluttajalla on mahdollisuus saattaa riita Kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 7.1.2022 alkaen.

Verkkokauppa

Kauppa myy tuotteita yksityishenkilöille sekä yrityksille. Tuotteiden hinnat ovat marginaaliverollisia eivätkä sisällä arvonlisäveroa, ellei toisin ole ilmoitettu. Toimituskulut sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Tuotteet ovat käytettyjä ja niissä saattaa olla luonnollista kulumista, korjaus tarvetta, pinta- tai piilovikoja, joista myyjä ei vastaa. Tuotteet myydään sellaisena kuin ne ovat ehdoin. Tuotteisiin on mahdollista tutustua etukäteen.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksuvaihtoehtoina toimivat lasku. 

Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Autopistecom yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

PERUUTTAMISOIKEUS

Kuluttajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tekemänsä kauppa 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Asiakkaan on tehtävä peruuttamisilmoitus tämän määräajan puitteissa. Peruuttamisilmoitus tulee tehdä alla olevalla lomakkeella tai muulla yksiselitteisellä tavalla sähköisesti. Ilmoitamme asiakkaalle viipymättä sähköpostitse tehdyn ilmoituksen saapumisesta, kuitenkin kohtuullisessa ajassa. Kuluttajan tulee palauttaa tuotteet omalla kustannuksellaan, mikäli ei ole kyse virhetilanteesta. Myyjä ei vastaa tuotteiden palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista. Kuluttaja voi palauttaa tuotteet edullisimmalla tavalla tai halutessaan samalla tavalla kuin ne on hänelle toimitettu. Emme lunasta jälkivaatimus lähetyksiä. Kuluttajan valitessa jälkimmäisen vaihtoehdon, tilaa myyjä tuotteille kuljetuksen, jonka kustannukset vähennetään palautettavasta kauppasummasta. Verkkokaupasta tilatut tuotteet, jotka noudetaan myymälästä, peruutusoikeus päättyy tuotteen luovutus hetkeen. Kaupan voi perua nouto hetkellä , ennen tuotteen luovutusta. Noudetuilla tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Peruutusilmoitus.

PALAUTUSEHDOT

Asiakkaan tulee ilmoittaa kaupan peruutuksesta ennen palautuksen tekemistä, pe­ruut­ta­mi­sil­moi­tuk­sel­la tai muulla yksiselitteisellä tavalla. Emme lunasta jälkivaatimuksella lähetettyjä palautuksia. Ilmoitusaika on 14 päivää lähetyksen vastaanottamisesta. Asiakkaan on tehtävä palautus 14 päivän kuluessa pe­ruu­tusil­moi­tuk­ses­ta. Ostajan on pidettävä tuote muuttumattomana säilyttääkseen pe­ruut­ta­mi­soi­keu­ten­sa. Ostajalle ei palauteta tuotteen lähetys-,toimitus- tai muita kuluja. Ei koske tilannetta jossa myyjällä on virhevastuu. Mikäli tuote ei ole samassa kunnossa kuin ostohetkellä, vähennetään palautettavasta kauppasummasta tuotteen arvon alenemista vastaava summa. Mikäli tuote on otettu käyttöön, palautusoikeutta ei ole. Palautettavan tuotteen kauppahinta palautetaan kun tuote on palautettu myyjälle. Kauppahinta palautetaan asiakkaan tilille viivytyksettä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. Palautustiedot voi ilmoittaa myös tekstiveistillä p. 050 362 1176 tai sähköpostilla info@autopistecom.fi. Henkilötietojen käsittelystä tietoa tie­to­suo­ja­se­los­tees­sa .

PALAUTUSPAIKKA

Asiakas voi palauttaa tuotteen myyjän ilmoittamaan Postin pakettipalveluun, toimittaa tuotteen myyjän toimipisteeseen tai myyjän tilaaman kuljetuksen kautta. Mikäli tuotteet eivät luonteensa vuoksi ole palautettavissa Postin kautta, saatte tietoa pa­laut­ta­mis­kus­tan­nus­ten määrästä asia­kas­pal­ve­lus­tam­me.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

Suodata